dijous, 24 de març del 2011

Pova de Selectivitat


Observeu atentament la fotografia següent, obra de Juan Rulfo, i responeu als apartats

2.1 i 2.2. Barda tirada en un campo verde, Juan Rulfo, 1948.
2.1. Analitzeu la imatge considerant els aspectes següents:

— composició;

— simplicitat i complici
tat;
— plans;
— angle;— textura;
— il·luminació.
És una fotografia de Juan Rulfo en blanc i negre. Una composició naturalista, on l’autor no ha fet cap modificació en el paisatge i només ha treballat l’encuadrament per tal que tot el pes de la imatge estigui a la part central. El punt de fuga el trobariem al cel, i al mur que el segueix i ens dona sensació de profunditat i llunyania. En quan els plans, només n’hi ha un horitzontal per tal que l’espectador mira d’esquerra a dreta la imatge, l’angle és recte tot i que hi ha l’alçada del fotògraf
no concorda amb l’alçada del mur. Les diferents Textures que hi podríem trobar serien, el cel i la terra pràcticament nets i llisos, sense núvols ni vegetació, per tal que tota la carrega com he dit abans recaigui en el mur, on veiem la textura de les diferents pedres amb les que esta fet, totes aparentment iguals per dnar un conjunt homogeni al mur. La llum és natural, i no es percep cap sombre.

2.2. Expliqueu de manera detallada les eines i els procediments que pot haver
utilitzat l’autor per a crear aquesta fotografia i justifiqueu el vostre raonament.
Aquesta fotografía és analógica feta en blanc i negre, i sense cap tipus de modificació ni montatge. No hi ha cap alteració, només hi ha el punt de vista en que ha sigut retratada, és a dir, el paisatge és natural.

_____________________________________________________________

Exercici 1

Responeu, de manera concisa, a les qüestions següents:
1.1. En fotografia digital és imprescindible tenir un bon coneixement de les utilitats i les característiques dels formats TIFF, JPG o JPEG i GIF. Expliqueu les
característiques i la utilitat de cadascun d’aquests formats.

TIFF: Aquestes sigles volen dir Tagged Image File Format, i fa referència a un format d'arxiu d'imatges amb etiquetes.
JPEG: Aquetes sigles volen són les de Joint Photographic Experts Group. Aquest format està creat per acomprimir imatges fixes o que no es mouen, amb 24 bits de profunditat o en escala de grisos.
GIF: De Graphics Interchange Format. És un format per a la compressió d'arxius d'imatge en moviment. Permet disminuirne el tamany i treballa els colors de la imatge.

1.2. Relacioneu cada objectiu fotogràfic amb l’efecte o característica corresponent:

A. Ull de peix 4. Deforma la imatge
B. Gran angular 3. Exagera la perspectiva
C. Objectiu normal 1. No deforma la perspectiva
D. Teleobjectiu 2. Redueix la profunditat de camp
1.3. Quines utilitats té enregistrar una imatge amb una càm
era digital de baixaresolució, o guardar-la amb un sistema de compressió amb pèrdua? Raoneu la resposta.

________________________________
___________________________

OPCIÓ A
Els fotogrames següents pertanyen a la pel·lícula Casablanca, de Michael Curtiz
(1941). Observeu-los atentament i responeu als apartats 2.1, 2.2 i 2.3.

FOTOGRAMA 1.FOTOGRAMA 2.

2.1. Indiqueu a quin tipus de pla corresponen cadascun dels dos fotogrames i, prenent com a referència el fotograma 2, dibuixeu els tipus de pla següents: primer pla i pla de detall.

Fotograma 1: Pla mitja curt o primer pla.
Fotograma 2: Pla general curt o pla de conjunt.
Primer pla i pla de detall:

2.2. La pel·lícula Casablanca no segueix un ordre cronològic estricte; en un moment determinat, el protagonista recorda una antiga relació romàntica. Identifiqueu i definiu el recurs del llenguatge audiovisual que es fa servir en aquest tipus de construcció narrativa i expliqueu els efectes visuals que s’hi poden aplicar.

Un efecte és posar de cop la pantalla en blanc i que va tornant a la imatge que es recorda. Un altre seria posar el record en blanc i negre. També se sol posar una bafarada
que surt del cap del personatge que recorda.
A part d'auests efectes visuals també n'hi ha de sonors: la veu dels que parlen en el record ressona.


2.3. En el moment de l’estrena, Casablanca va ser concebuda fonamentalment com una pel·lícula de propaganda a favor de la intervenció dels Estats Units en la Segona Guerra Mundial, però amb el pas dels anys el film ha acabat sent
considerat una obra mestra del gènere romàntic. Definiu el concepte de gènere cinematogràfic i anomeneu i descriviu, com a mínim, cinc gèneres cinematogràfics.
És el tema general de la pel·lícula que serveix per a la seva classificació.
Cinc gèneres:
-Drama: en ella s'hi desenvolupa un conflicte entre dues persones o entre una persona i el seu entorn.
-Comèdia: la seva intenció és provocar riure o entretenime
nt a l'espectador.
-Musical: l'història que s'hi desenvolupa sol ser un dialeg cantat i amb coreografia per part dels personatges.
-Fantàstic: el seu contingut és fantasios.

_____________________________________________________________

OPCIÓ BObserveu atentament la imatge següent:

2.1. Prenent com a referència aquesta imatge, definiu i dibuixeu els tipus de pla
següents: pla picat, pla contrapicat i contraplà. Expliqueu quin ús narratiu te nen habitualment aquests plans.


Pla picat: el que mira un espectador que està a les
grades més allunyades.

Pla contrapicat: com mira el futbolista a la gent.


Contraplà: la mirada del porter.

2.2 Especifiqueu i descriviu, com a mínim, tres tipus de transició de plans que es fan seivir en el llenguatge televisiu.

1-Fosa de negre o blanc.

2-Barrido.

3-Superposició de capes.

2.3. En la realització televisiva es pot cometre un error anomenat salt d’eix. Definiu aquest concepte i, prenent com a referència la imatge, dibuixeu una seqüència de quatre plans televisius en els quals es reflecteixi aquest error.

Salt d'eix: Efecte òptic que es produeix quan es creuen els eixos d'acció i, per tant, es dóna una perspectiva falsa en la continuïtat dels plans correlatius.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada